21 Ekim 2016 Cuma

BENCHMARK


Benchmarking; örnek edinme, örnek alma ve en çok da “kıyaslama” olarak Türkçeleştiriliyor. Örnek alınacak “referans noktası”nın belirlemesi anlamına gelen benchmarking;
  • bir işletmenin rekabet gücünü yükseltmek için, 
  • başarılı performansa sahip başka işletmelerin, 
  • iş yapma tekniklerini incelemesi, 
  • kendi teknikleri ile kıyaslaması ve  bu kıyaslamadan elde ettiği bilgileri kendi işletmesinde uygulaması’ anlamına geliyor.

Benchmarking’in Amacı Nedir?
  Kıyaslamanın amacını doğru tanımlayabilmek için, ne olup ne olmadığı konusunda bilgiye sahip olmak gerekiyor. Kıyaslama tekniği, hile, ahlaksızlık, yasa dışılık ya da sanayi casusluğu anlamına gelmiyor. Bütün bu yanlış anlaşılmalar, bir tarafın ürün ya da yöntemi gizlice kopyalayarak ona karşı şöyle ya da böyle avantaj elde edebileceği var sayımından kaynaklanıyor.
  Kıyaslama uygulaması iki şirketin işlem ve yöntemlerine ilişkin bilgileri paylaşma konusunda önceden anlaşmış olmalarını içerir. Her iki şirkette bilgi değişiminden bazı kazançlar bekler. Şirketler sahip olduğu bilgiyi vermemekte özgür olmakla birlikte, birbirlerini rakip olarak görmezler. Buna göre kıyaslama uygulaması bir işletmenin, işlemlerinin ya da iç proseslerinin endüstri içindeki ya da dışındaki ‘başarılı’ bir işletme ile karşılaştırılması ya da ölçülmesi sürecidir.

Kıyaslamanın amaçları 
  •  Kuruluşun amaç ve hedeflerini saptamakta yardımcı olmak,
  •  Hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi uygulamaları saptamak,
  •  Hedefleri, amaçları ve uygulamaları geçerli kılmak,
  •  Şirket kültürünü değiştirmek veya güçlendirmek,
  •  Şirketin stratejik olarak yönetilmesini sağlamak,
  •  Şirket içindeki daha iyi uygulamaları açığa çıkartmak,
  •  Maliyetleri düşürmek,
  •  Çalışanlarda motivasyon sağlamak,
  •  Rekabet avantajını ve şirket performansını arttırmak.
İyi bir kıyaslama çalışması yapısında şu özelliklere sahip olmalıdır;
  •  Aktif ve sürekli değişim ve gelişim odaklı olmalıdır,
  •  Atılımcı ve olumlu bir yaklaşımla yürütülmelidir,
  •  Değişim için en geçerli kanıttır,
  •  Yeni fikir ve görüşlere açıktır,
  •  Uygulamalara yöneliktir,
  •  Yalnızca en iyi uygulamalara dönüktür,
  •  Başkalarından önce, kendi üstünlüklerini bilmeyi gerektirir,
  •  Liderlik pozisyonuna odaklanır,
  •  Taraflar arasında karşılıklı kazanca dayanır,
  •  Temek ilkeleri ölçülebilir niteliktedir,
  •  İlk hedefi ilerlemektir, kararlı ve disiplinli olmayı gerektirir,
  •  Üst yönetimin desteğine dayanır,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder